חיפוי שיש

      אין תגובות על חיפוי שיש

אם אתם מחפשים פתרונות חיפוי אסתטיים, שיעניקו למרחב המחייה שלכם נופך עיצובי מרשים יותר מכל קרמיקה אפשרית, חיפוי שיש הוא הפתרון הטוב ביותר עבורכם ואתם יכולים לנצל אותו לא רק לצורך חיפוי הקירות החיצוניים של המבנה, כפי שבדרך כלל נעשה, אלא גם ובעיקר לצורך חיפוי של קירות פנימיים. על חיפוי קירות באמצעות שיש ועל שלל אפשרויות העיצוב העומדות בפניכם, בשורות הבאות.

חיפוי שיש – לא תמיד שיש

מן הסתם, זוהי לא הפעם הראשונה שבה אתם נתקלים בביטוי חיפוי שיש ולמעט החיפוי של חדר האמבטיה, סביר להניח שאנשי המקצוע איתם אתם עובדים, מגדירים כל חיפוי אחר כחיפוי שיש לרבות החיפוי של הקירות החיצוניים. בפועל, במקרים רבים מדובר באבנים שנחשבות לאבני שיש מבחינת המראה שלהן, אך הן אינן מוגדרות כשיש על פי הקריטריונים הבינלאומיים של חוזק מבני, מרקם ואופן כרייה מהאדמה. לרוב אין לכך כל משמעות מבחינה הנדסית או מבנית, אך יש לכך בהחלט משמעות מבחינת המחיר שאתם משלמים. אנשים מוכנים לשלם הרבה יותר עבור חיפוי שיש מאשר עבור חיפוי אבן ולכן זהו הביטוי שאתם תשמעו בדרך כלל, גם כאשר מדובר באבן רגילה לחלוטין.

מדוע חיפוי שיש?

וכעת, אחרי שהבנו את זה ואחרי שאתם מוודאים שחיפוי השיש שהובטח לכם אכן עשוי משיש, כדאי להבין גם מדוע בכלל כדאי להתעקש על חיפוי שיש. ובכן, שיש היא אבן שלאחר עיבודה הופכת לאבן אטומה והיא בעלת כושר ספיגה מאוד נמוך, מה שהופך אותה לאבן יציבה מאוד שיכולה לעמוד בפגעי מזג האוויר והזמן. שיש היא גם אבן שיש לה מרקם ייחודי בתצורה של רקע אחיד ועליו שלל ענפים, עורקים וכתמים שמעניקים לה את המראה הייחודי שלה. אין אריח שיש הדומה לאריח אחר וכל אריח כזה הוא ישות בפני עצמו. כשאתם מחברים את כל אלה, אתם מקבלים חיפוי שהוא גם עמיד לאורך עשורים ארוכים וגם מספק לכם תמורה עיצובית יוצאת דופן שלא כל אבן רגילה יודעת להציע לכם.

מי מבצע חיפוי שיש?

אם אתם מבצעים את החיפוי במסגרת שיפוץ או במסגרת בניית בית חדש, אתם לחלוטין לא אמורים להיות אלה שמגייסים את אנשי המקצוע למשימות הספציפיות כדוגמת חיפוי שיש. הפרויקט שלכם אמור להיות מנוהל על ידי אדריכל, מהנדס וקבלן ביצוע והם אנשי המקצוע שאמורים לגייס את קבלן האבן שיבצע את עבודות החיפוי באמצעות שיש. מה שאתם כן צריכים לדעת הוא שלרוב, חיפוי שיש מבוצע על ידי מומחי אבן ולא על ידי קבלנים שמבצעים חיפוי רגיל בקרמיקה. החיפוי באמצעות שיש דורש רמת התמחות גבוהה יותר וידע מקצועי ייחודי שבו אוחזים אך ורק אנשי מקצוע העוסקים בשיש ובתחום החיפוי. את החיפוי תוכלו ליישם כמובן, הן לקירות החוץ של המבנה והן לחלל הפנים של הבית.

מרחבי הרשת:

יורם קראוס – באתר יוטיוב
אודות יורם קראוס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *