בדק בית בפרויקט שיפוצים

      אין תגובות על בדק בית בפרויקט שיפוצים

בדיקת בדק בית היא בדיקה שמזמינים אותה בדרך כלל לאחר קבלת דירה חדשה מקבלן. ברמה הרשמית, בדיקה זו נועדה לספק לנו את הכיסוי המשפטי הנדרש על מנת שנהיה זכאים לאחריות הקבלן על הדירה, אך בראש ובראשונה נועדה הבדיקה לאתר ליקויי בנייה ולייצר עבורנו דו"ח שאיתו נוכל לגשת לקבלן בדרישה לתיקון כלל הליקויים, במקרים רבים יכולים גם להיות ליקויים בטיחותיים. בדיקת בדק בית היא בדיקה שניתן ורצוי לבצע גם לאחר שיפוץ מבנה ובשורות הבאות נדון בנושא של בדק בית בפרויקט שיפוצים.

האם כל שיפוץ דורש בדיקה?

ובכן, התשובה היא לא. לא כל שיפוץ קטן שמבצעים בבית מחייב ביצוע של בדיקת בדק בית. בדק בית היא בדיקה המבוצעת על ידי מהנדסי בניין מורשים. המדובר בבדיקה יסודית ומשמעותית שמתבצעת על פי רשימה מקיפה של כלל הליקויים האפשריים במבנה. אם שיפצתם את חדר האמבטיה, אם החלפתם מטבח או אם החלפתם חלונות והתקנתם מזגנים, אתם לבטח לא צריכים להזמין בדיקת בדק בית, אם כי זה בהחלט אפשרי. יחד עם זאת, אם ביצעתם פרויקט שיפוץ מקיף של הדירה, ובכלל זה תיקון תשתיות אינסטלציה, ביוב וחשמל, החלפת ריצוף, שבירת קירות, הוספת חדרים ו/או מרפסות, עבודות גבס נרחבות וכן הלאה, בדק בית בפרויקט שיפוצים הוא בהחלט שירות שאתם רוצים לברר עליו וגם להזמין אותו, מומלץ לפנות לקבלן שיפוץ המתמחה בשיפוץ דירות כמו חברת היחידה לשיפוצים המבצעת עבודות שיפוצים.

מהי מטרת הבדיקה?

בדק בית בפרויקט שיפוצים כמו כל בדיקת בדק בית היא בדיקה שמטרתה היא למצוא ליקויי בנייה במבנה. ליקויים כאלה יכולים לבוא לידי ביטוי ברמה האסתטית, ברמה הפונקציונלית, ברמה ההנדסית מבנית וברמה הבטיחותית. במסגרת הבדיקה עובר הבודק על כל אזורי הבית ועל פי רשימה מקיפה ומסודרת, בודק את כל המכלולים, המשטחים והאלמנטים בבית על מנת לוודא את תקינותם. כל ליקוי שנמצא במהלך הבדיקה נכנס אוטומטית לדו"ח הבדיקה ובסופה מוגש הדו"ח ללקוח כשמפורטים בו כל הליקויים שנמצאו בבדיקה.

דו"ח זה מיועד לשמש אתכם כאשר אתם ניגשים לקבלן בדרישה לתיקון הליקויים. הן קבלני בניין והן קבלני שיפוצים מתייחסים ברצינות רבה לדו"ח של בדיקת בדק בית, בין היתר בגלל המעמד המשפטי של הבדיקה. במידה והקבלן לא יבצע את התיקונים הנדרשים על פי הדו"ח ובמידה ותחליטו לצאת למאבק משפטי נגדו סביב עניין זה, ישמש אתכם דו"ח הבדיקה כראיה משפטית קבילה.

על כן, גם אם לא מדובר בקבלת דירה חדשה מקבלן בניין, אלא בסך הכל בקבלת הדירה שלכם לאחר פרויקט שיפוץ נרחב, אתם בהחלט רוצים לבצע בדיקת בדק בית בפרויקט שיפוצים. הליקויים שיכולים להתגלות לאחר פרויקט כאלה יכולים להיות מספיק נרחבים ומספיק משמעותיים בכדי להצדיק את קיום הבדיקה, וכך גם עלות התיקון שלהם. את הבדיקה יש להזמין מחברה מקצועית המספקת את השירות באופן ספציפי.

מרחבי הרשת:

יורם קראוס – באתר יוטיוב
אודות יורם קראוס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *