שאלות שתרצו לשאול לפני שאתם בוחרים את הקבלן לשיפוצים שלכם

החלטתם לשפץ את הבית, כבר בחרתם את האדריכל שהוציא לכם תרשימים ושרטוטים של הבית המוגמר ואתם כבר מתחילים להריח את תחילתו של שיפוץ. כאשר מתחילים שיפוץ, כל שיפוץ, יש לעבוד עם קבלן המכיר את עבודות השיפוץ מקרוב וכי זהו מקצועו המוסמך.

אם אתם לא בקיאים בכל נושא הקבלנים, הנה שאלות שתרצו לשאול את הקבלנים השונים בכדי לקבל מעט הבנה על הניסיון והידע שלהם בשיפוץ בתים-

מידת ניסיון

כשאתם מדברים עם קבלן על שיפוץ הבית שלכם, תרצו לשאול אותו מהי מידת הניסיון שלו בעולם השיפוץ. כמו שלא תרצו לקחת עורך דין בשנתו הראשונה כאשר הידע שלו אמנם טרי אך לא משופשף, כך גם לא תרצו לקחת קבלן חסר ותק בעולם השיפוץ, הבנייה וחוקיהם. אתם יכולים להסתכל על זה ככה, אתם לא רוצים מישהו שלומד את העבודה שלו על חשבונכם.

הוצאות

חשבו על זה כך, הבית המשופץ שלכם יראה בהתאם לסכום ההוצאות שתוציאו עליו. אם אתם מחפשים לחסוך בכסף, לעתים הדבר יצריך חומרים זולים יותר, דבר שישפיע על נראות הבית שלכם. עברו עם הקבלן שלכם על החומרים איתם הוא עובד, חברת בנייה, פיגומים, מנופים ושאר כלי עזר. כשכל אלה עולים כסף, גם הקבלן שלכם צריך להרוויח משהו. על כן, ודאו כי הקבלן שלכם קנאי לשירות אותו הוא מעניק כמו שהוא קנאי לשכרו.

ממליצים ופרויקטים קודמים

אם צמצמתם את רשימת הקבלנים שלכם לשניים או שלושה, יש באפשרותכם לבקש מהם כעת תיק עבודות של פרויקטים קודמים שלהם וכמו כן גם ממליצים שהם למעשה לקוחות קודמים. כשאתם מתלבטים בין קבלנים חשוב מאוד לראות כיצד כל אחד עובד, מתנהל אל מול העבודה השוטפת וכמובן כיצד הוא מתנהל אל מול הלקוחות בזמן אמת. תוצר סופי שיצא לשביעות רצונם של לקוחות הוא סימן טוב שהקבלן עובד בצורה אחראית ונכונה.

רישיון עבודה

אמנם אנחנו מזכירים אותו רק בסעיף הרביעי אך רישיון עבודה זו השאלה השנייה שאתם צריכים לשאול כאשר אתם מדברים עם קבלנים. אתם לא רוצים לבחור את הקבלן שלכם לאחר שעשיתם את עבודת החקר שלכם ורק אז לגלות כי הוא אינו מורשה ואין לו שום יכולת חוקית לעבוד עבורכם. קבלן עם רישיון עבודה הוא קבלן אשר יודע את עבודתו וקיבל אישור על הכשרתו. בקשו לראות את הרישיון בתחילת תהליך השאלות והמשיכו לאחר מכן.

ישנן עוד שאלות הקשורות לאופי עבודתו של קבלן, שאלות הקשורות לבניית חוזה, היקף העבודה, מסגרת הזמן, עלויות ותהליך התשלום. כמו כן, אחריות יצרן היא באחריותו של הקבלן שכן החומרים שהוא עובד איתם מורשים ובהתאם להרשאות. אנחנו מאמינים שלאחר שתשאלו את השאלות האלו, תמצאו את הקבלן הטוב ביותר עבורכם.

מרחבי הרשת:

יורם קראוס – מייסד ומנכ"ל חברת SMS ניהול פרויקטים

מטפס ההרים שבונה את משרדי החברות הגדולות בעולם

כך טיפוס הרים הפך אותי למנהל טוב יותר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *