תהליכים מקדימים להקמת גינה, כיצד להפיק את המרב מהקרקע

חולמים על גינת ירק, צמחי נוי או צמחי תבלין? רוצים להבטיח לעצמכם קרקע פורייה ואיכותית בשטח הגינה או החצר הפרטית? בשורות הבאות תוכלו למצוא טיפים מעשיים אשר יסייעו גם לכם להפיק את המרב מהקרקע.

אחד מהשלבים הראשונים להפיכת חצר/גינת ביתכם הפרטי לבית גידול פורה למדשאות, גינות תבלין, גינות ירק או צמחי ופרחי נוי, הינו טיפול מקצועי וייעודי בקרקע. לצורך כך, יש לקבוע מראש את ייעוד הקרקע ובהתאם לכך לתכנן את הגינה. לאחר מכן, יש לבצע פעולת ניקוי יסודי של פני השטח וזאת למטרות יצירת קרקע בעלת עומק אחיד. בשלב זה נהוג להוסיף אדמה ולצורך כך אנו ממליצים לכם להיוועץ עם אנשי מקצוע בכל הנוגע למקור האדמה המוספת. גם במקרים בהם אתם עושים שימוש בהוספת אדמה חשוב לבצע פעולת הידוק ויישור הקרקע. לאחר מכן מומלץ לעשות שימוש בדשן אורגני באמצעות קומפוסט המוחדר לתוך האדמה.

מתי מומלץ לטפל בקרקע הגינה?

חודשי הקיץ הממושכים בארצנו, מחייבים אתכם במתן טיפול יסודי לקרקע לקראת חודש ספטמבר-אוקטובר. טיפול זה כולל בין היתר היפוך הקרקע (באמצעות כלי חפירה שונים). לאחר הפיכת הקרקע, אנו ממליצים לכם שלא להשקות את הקרקע ולבצע שוב פעולת דישון באמצעות פיזור קומפוסט והחדרתו אל תוך הקרקע.

טיפים מעשיים לשיפור פוריות הקרקע

  • הקפידו לגדל בשטח הגינה צמחים ממשחת הדגנים והקטניות המסייעים לשמירה על מבנה הקרקע ומזינים אותו במינרלים חיוניים המגנים על השכבה העליונה של הקרקע מפני קרני השמש בחודשי הקיץ וסחף במהלך חודשי החורף.
  • הקפידו שלא לדרוך על הקרקע כאשר היא ספוגה במים
  • הציבו על גבי הקרקע משטחי חיפוי המסייעים למניעת אידוי המים- חיפוי זה חיוני בעיקר במהלך חודשי הקיץ
  • בצעו קלטור לשכבת האדמה שמסביב לצמחים אותם אתם שותלים בגינה וזאת על מנת לאפשר חדירה מטיבה יותר של אוויר ומים לשורשי הצמח

זכרו: פוריות האדמה בשטח הגינה תאפשר לכם ליהנות מגינה בה צומחים צמחים עמידים יותר בפני מחלות ומזיקים, עצים בריאים יותר, מדשאות ירוקות יותר וצמחי תבלין או ירקות ופירות עשירים יותר במרכיבים תזונתיים.

לסיכום, התהליך המקדים להקמת גינה משלב בתוכו מגוון פעולות המיועדות לצרכי הפקת המרב מהקרקע למטרות גידול שונות. ברוב המקרים, מומלץ להיוועץ עם אנשי מקצוע המתמחים בנושא וזאת לצרכי תכנון מטבי של האדמה והתאמה לצרכי הגידול הרצויים לכם.

 

אתרים נוספים בקבוצה: בית השקעות, עופר אלשיך רכב למכירה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *