ניקוי ריצוף אבן טבעית

      אין תגובות על ניקוי ריצוף אבן טבעית

בשנים האחרונות אנו רואים מגמה הולכת וגוברת בעיצוב פנים ובעיצוב חוץ המעודדת קיימות ומודעות סביבתית. המחשבה על ההתמזגות עם הטבע ושימוש בעיצוב שהוא ידידותי לסביבה מעסיקה לא מעט אדריכלים, מעצבי פנים ואדריכלי נוף. אנו באבני בר מברכים על המגמה הזאת ומאמינים כי ריצוף באבן טבעית הוא אחד הדברים היפים שאפשר להציע. אבן טבעית, מכל סוג היא יפה כפי שהינה, טבעית ומקורית. הטקסטורה של האבן וצבעה מעידים על מקורותיה. אנו שואפים לשמר אותה כפי שהיא, טבעית מקורית ויפה.
מטבע הדברים, בעקבות השימוש בה והדריכה עליה, האבן הטבעית מתלכלכת לא מעט. ישנן דרכים רבות לנקות ריצוף מאבן טבעית. אנו ממליצים על ניקוי יסודי המחזיר לאבן את הברק הטבעי שלה.

ניקוי ריצוף

הגורמים ללכלוך אבן טבעית

אבן טבעית מקורה מהטבע. היא סופחת אליה לכלוך ואבק מהאוויר. במקומות בהם היא נמצאת בקרבת כבישים, היא מתלכלכת מהפיח ומעשן הנפלטים מהמכוניות ומכלי הרכב השונים. בעקבות הפיח והעשן הנפלטים לאוויר היא מקבלת גוון אפרפר. בין אם האבן הטבעית משמשת לריצוף מדרכה ובין אם היא משמשת לחיפוי קירות, האבן הטבעית מושפעת מנזקים סביבתיים. כאשר דורכים על ריצוף מאבן טבעית, האבן חשופה לכלכוך המגיע מסוליות הנעליים וממקורות שונים כגון: גלגלי עגלות, גלגלי אופניים וכיוצ"ב. אחד הגורמים המלכלכים ביותר ריצוף מאבן טבעית הוא מסטיקים. אנשים נוטים לזרוק מסטיקים על הרצפה והם נדבקים חזק על האבן. החום הישראלי הגורם להתחממות האבן. המסטיק המתחמם על האבן נדבק אליה עוד יותר. יחד עם הפיח, האבק מהאוויר ודריכות הרגליים, נותר כתם דביק ושחור על המדרכה שקשה להסירו.

ניקוי יסודי של אבן טבעית

בכדי לשמור על הברק הטבעי של האבן הטבעית, יש צורך בניקוי יסודי מעת לעת. ניקוי יסודי שכזה ניתן לבצע באמצעות מכונות שטיפה בלחץ. ישנן מגוון מכונות שטיפה בלחץ המתאפיינות בשימוש במים קרים, מים חמים, לחץ קיטור ועוד. ייחודיותן הן שימוש קל ונוח המיועד הן לרצפות ומדרכות והן לחיפוי קירות. ניתן להסירן בקלות שומנים, כתמים, מסטיקים ופיח. הניקוי באמצעות מכות שטיפה בלחץ ידידותי לסביבה, אינו מצריך שימוש בחומרים כימיקליים ודטרגנטים המזיקים לסביבה ונספגים במי התהום. הקיטור חודר בין חריצי האבן ומותיר אותה נקייה. אין חשש לנזק או להתפוררות האבן. הניקוי היסודי מרענן את מראה האבן הטבעית, מחזיק לה את צבעה הבוהק ומותיר אותה נקייה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *