חובה לדעת לפני שקונים מגרש לבניה

זוגות ומשפחות רוצים להגשים את חלומם, לקנות מגרש ולהתחיל לבנות בו את בית חלומותיהם. זה נשמע אולי פשוט אך התהליך של קניית מגרש לבניה בעצמו לוקח זמן ובירוקרטיה רבה, עוד לפני שהתייחסנו לתהליך הבנייה עצמו. אז אתם חייבים לדעת לפני שאתם קונים מגרש ומתחילים לבנות את בית החלומות שלכם. ישר ללא כפפות של משי ניגע בנקודה הרגישה ביותר עבור רבים מאתנו וזה התקציב. במיוחד כשמדובר בעלויות כל כך גבוהות כמו רכישת בית או קניית מגרש לבניה. אם הדוד סאם מאמריקה הוריש לכם סכום כסף כל כך נדיב ואינכם זקוקים בהלוואת משכנתה כדי לרכוש את המגרש, אתם בעלי מזל גדול אפילו גדול מאוד. מרבית הישראלים לא הכירו את אותו דוד עשיר והם צריכים לקחת משכנתא. אותם זוגות או משפחות ניגשים לבנקים ומבקשים את הצעת המשכנתא האופטימלית עבורם ואז הם מגלים שהסיפור הופך למסובך הרבה יותר.

משכנתאות מהבנק

כל הבנקים רואים בעין אחת את קניית מגרש לבניה. כולם לוקחים בחשבון שאם אתם קונים את השטח אתם גם תבנו עליו ולכן עליכם יהיה להוכיח לבנק שיש באפשרותכם להחזיר את המשכנתא עבור קניית השטח והבניה של אותו הנכס. גם אם אתם מתכננים להתחיל את הבנייה בעוד שנתיים, הבנקים יבקשו הוכחות שיש לכם מאיפה להחזיר את ההלוואה. בנקים לא רוצים להעניק לכם משכנתא עבור קניית מגרש לבניה ואחר כך אתם תישארו עם שטח נטוש. אם עלה בדעתכם לאחד את הסכומים של המגרש ושל הבנייה יחד על מנת להקל על קבלת המשכנתא, זה לא יעבוד מול הבנקים. משכנתא עבור קניית מגרש לבניה היא משכנתא נפרדת ממשכנתא לבניית הבית. בנקים יבקשו פירוט, יבקשו מכם הוכחות החזרים, תלושי שכר ועוד טפסים רבים.

איך לעבור את התהליך בשלום?

בקניית מגרש לבניה אתם מתמודדים מול גופים גדולים כמו הבנק, העירייה או הרשות המקומית ועליכם להיות ערניים ובקיעים בכל הנושאים שהם יבקשו מכם על מנת שלא תכנסו לעלויות נוספות. היעזרו באנשי מקצוע, מי שעבר את התהליך ומעביר אותו רבים אחרים הוא בעל ניסיון וידע רחב יותר מאלו שעושים זאת לראשונה בחייהם. 

 

מרחבי הרשת

מטרנה – ויקיפידיה

מטרנה בפייסבוק

סיבים אופטיים

מטרנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *