חיפוי שיש לבניין מגורים במסגרת שיפוץ מבנים חיצוני

שיפוץ מבנים חיצוני הוא מהלך המבוצע בדרך כלל במסגרת פרויקט שיקום מבנה, אך יכול להתבצע באופן ספציפי במסגרת מהלכי התחדשות עירונית, שיפור חזית הבניין והשבחת ערך הנכס בכלל. השפעות של שיפוץ חיצוני על איכות החיים בבניין אינה זהה לזו של שיפוץ פנים הדירה, אך אחת לתקופה, שבדרך כלל יכולה להימשך עשורים שלמים, נדרש גם שיפוץ מבנים חיצוני, הן בכדי לשמור ולהשביח את ערך הדירות בבניין והן בכדי לענות על צרכים אסתטיים והנדסיים שונים. במסגרת שיפוץ כזה, אחד המהלכים המרכזיים שיש לבצע הוא חיפוי שיש ובכך נעסוק בשורות הבאות.

מתי יש לבצע חיפוי שיש לבניין מגורים במסגרת שיפוץ מבנים חיצוני?

ככלל, עבור בניין בעל חיפוי שיש במקור, יתבסס כל מהלך של שיפוץ מבנים חיצוני על חידוש החיפוי. החלפה למודל של צבע חיצוני במקום חיפוי אינו אפשרי בדרך כלל ולא מסיבות הנדסיות או טכניות, אלא בעיקר מסיבות רגולטוריות – על הבניין לעמוד בכללי התכנון המקומיים של הרשות המקומית עבור בניינים משותפים. המשמעות היא שאם הבניין שלכם הוא בעל חיפוי שיש במקור, במסגרת פרויקט של שיפוץ מבנים חיצוני, יהיה עליכם לחדש את חיפוי השיש.

מה כולל חידוש חיפוי שיש בבניין משותף?

במסגרת חיפוי שיש לבניין מגורים במסגרת שיפוץ מבנים חיצוני אורגד מבנים ניתן לבצע מספר פעולות על מנת לחדש את חיפוי השיש החיצוני. האפשרות הראשונה והברורה היא החלפה של כל חיפוי השיש, מה שאומר הסרה של כל אריחי השיש מקירות המבנה החיצוניים והתקנת אריחים חדשים לחלוטין, בדרך כלל מאותו סוג של שיש ובאותו גוון, שוב, משיקולים רגולטוריים של היתרי בנייה. אפשרות נוספת היא ניקוי יסודי של אריחי השיש הקיימים וביצוע חיזוק שלהם למקומם. אפשרות זו היא האפשרות היותר זולה אך היא מחייבת נקודת פתיחה סבירה. אם חסרים המון אריחים, אם ישנם אריחים שבורים רבים או אם השחיקה של האריחים היא קיצונית, אפשרות זו די יורדת מהפרק. בכל יתר המקרים, ניתן בהחלט לחדש את החיפוי הקיים במקום להתקין חיפוי חדש לחלוטין.

מדוע בכלל לבצע חיפוי שיש לבניין מגורים במסגרת שיפוץ מבנים חיצוני?

ובכן, הדרישה לחידוש חיפוי החוץ של הבניין יכולה להגיע מכם, הדיירים, או מהרשות המקומית. אתם עצמכם יכולים להחליט על חידוש חיפוי השיש של הבניין בעיקר לצורך השבחת ערך הדירות בבניין ולשיפור הנראות של הבניין. מן הצד השני, יכולה הרשות המקומית או כל גורם מוסמך אחר, לדרוש מכם לבצע שיקום של המבנה כולו על מנת להביאו לסטנדרטים הבטיחותיים והאסתטיים הנדרשים, ובמקרה זה יהיה עליכם לבצע את חידוש החיפוי גם אם לא יזמתם אתם את המהלך. בכל מקרה כדאי לזכור, כי חיפוי שיש לבניין מגורים במסגרת שיפוץ מבנים חיצוני בהכרח גם משביח את ערך הבניין והדירות בו.

מרחבי הרשת:

יורם קראוס – באתר יוטיוב
אודות יורם קראוס

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *