סוגים של בתים פרטיים

      אין תגובות על סוגים של בתים פרטיים

אחד החלומות הישראלים הכי נפוצים הוא בניית בית פרטי. אנשים רבים חולמים שבשלב כלשהו יוכלו להרשות לעצמם לרכוש בית פרטי משלהם. החלום הזה מבוסס על מספר דברים. קודם כל, כמובן, מדובר בסמל סטטוס. אך הוא לרוב מבוסס גם על רצון אמיתי לשדרג את איכות החיים. בית פרטי הוא בדרך כלל גדול ומרווח יותר, תמיד יש בו חצר גדולה ומידת הפרטיות בו כמובן גבוהה מאשר בדירת מגורים בבניין משותף. כאשר אדריכל ניגש לתכנן בניית בית פרטי חדש, התהליך הוא שונה מאוד מאשר בתכנון של דירת מגורים. 

הדבר החשוב ביותר כאשר מדובר על בניית בית פרטי הוא סוג השטח עליו נבנה הבית. אם מדובר בבית פרטי במגרש דו משפחתי או בודד ואם מדובר על בית פרטי חד קומתי או רק קומתי, תהליך התכנון האדריכלי הוא שונה כמובן.

כיצד מתכננים בתים פרטיים מסוגים שונים?

כאשר מתכננים בניית בית פרטי בודד על מגרש, התכנון הוא הפשוט ביותר, כיוון שיש הרבה פחות מגבלות שיש להתחשב בהן. בית יחיד במגרש מאפשר בניה מרווחת, עם ארבעה כיווני אוויר וגינה שמקיפה את הבית מכל צדדיו. כל הנושא העיצובי הוא מאוד משוחרר כיוון שלא צריך להתחשב בצרכים של שכנים ולחן ההחלטה אם לבנות חד קומתי או רב קומתי היא לגמרי לפי רצון הדיירים. כניסה הבית בדרך כלל מתוכננת לכיוון הרחוב מטעמי נוחות.

כאשר מתכננים בניית בית פרטי במגרש דו משפחתי, ישנם כבר כללים ומגבלות שונות שיש להתחשב בהם בעת התכנון. כאשר מגרש מחולק לשניים, בדרך כלל נוצר מצב של שני שטחים צרים וארוכים יחסית, כאשר בכל אחד מהם יש שלושה כיווני אוויר, כיוון שצד אחד הוא משותף ולכן חסום. בדרך כלל מתכננים את הכניסה לאורך הבית,בחזית הצדדית, כיוון שזה מאפשר לחלק את השטח בצורה הטובה ביותר מבחינת ניצול החלל. בבניה דו קומתית, יש לתכנן את המדרגות על הקיר המשותף, כיוון ששם גם כך אין חלון וזה הקיר המתאים ביותר. זה יאפשר לנצל את שארית השטח בצורה הטובה ביותר.

עניין חשוב ביותר שיש לקחת בחשבון בבניית בית פרטי דו משפחתי הוא נושא הפרטיות של כל אחד מהדיירים ויש לתת על כך את הדעת בשלב התכנון והעיצוב.

ההחלטה לגבי בניית בית פרטי חד קומתי או רב קומתי מושפעת כמובן מגודל השטח הפנוי לבניה. אך ישנם אלמנטים נוספים שמשפיעים. מצד אחד קומות נפרדות מאפשרות חלוקה ברורה יותר בין השטחים הציבוריים והפרטיים בתוך הבית, מצד שני קיומן של מדרגות נחשב למטרד בעיני רבים. בניית בית פרטי חד קומתי מאפשרת בנייה מרווחת יותר ופונקציונלית, אך ברוב המקרים תגרום לכך שהגינה תהיה קטנה יותר. 

לכן, ניתן לראות כי כל אחד בוחר לפנות לפי העדפותיו- וזהו היתרון הגדול בבניית בית פרטי.

 

 

מרחבי הרשת
יורם קראוס  מטפס הרים
יורם קראוס – twitter

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *