אדריכלית מקצועית תסייע לכם לבחור מגרש!

יש הרבה מאוד אנשים, שהחלום שלהם זה לבנות בית. לצורך כך, הם צריכים לרכוש מגרש, וזה לא עניין פשוט בכלל. חייבים מערכת שיקולים מקצועית, ותכנון מוקדם ובעיקר להבין איזה סוג של בית אתם רוצים לבנות, כדי להחליט על המגרש המתאים. המגרש שתבחרו הוא חלק אינטגראלי מהבית שתרצו לבנות, מהנוף והשכונה ולכן יש חשיבות רבה לבחירת המגרש המתאים. לאנשים בלתי מקצועיים זה נראה קל מאוד. מוצאים כל מיני מגרשים באזור בו רוצים לבנות את הבית, מודדים את המטראז', מסתכלים על הנוף ומחליטים. אבל ללא בדיקה של אדריכלית מקצועית, זו יכולה להיות טעות חייכם במלוא מובן המילה. המגרש עליו אתם עומדים לבנות את ביתכם צריך להיות בעל נתונים מסוימים כדי להתאים לבית שתרצו לבנות עליו, ולכן בחירת מגרש היא לא משהו שעושים לבד.

שלב ראשון: איזה בית אני רוצה?

גם אם פניתם לאשת מקצוע, אדריכלית מקצועית, יהיה עליה לשאול אתכם כמה שאלות, שיעזרו לה לתת לכם את העצה הנכונה. השאלה הראשונה תהיה מהו גודל הבית שאתם רוצים. מכאן היא תוכל לבחור ולבדוק עבורכם רק כמה מגרשים שמתאימים לדרישות של גודל הבית שלכם ולפסול אחרים. גודל הבית אגב, דורש גם תשתיות שצריכות מרחב ועוד תכנונים שלעין בלתי מקצועית לא ברורים, אבל מי שעוסקת בתחום בהחלט תוכל לדעת מהו הגודל האמתי של המגרש שמתאים לכם.

שלב שני: מהי הכניסה הראשית של המגרש?

אם למשל הגעתם למגרש שאין לידו שום בית, כיצד תדעו מהי הכניסה הראשית למגרש?  הנתון הזה צריך להופיע בתוכנית המגרש, או בתוכניות אחרות וזה בהחלט ייתן מושג לגבי תכנון הבית שהולך למקום על המגרש הזה, כמו גם כיווני המגרש.

שלב שלישי: מהם כיווני הרוח של המגרש?

את כיוון הרוח במגרש, תקבע אדריכלית מקצועית בביקורה במקום. הנתון הזה משליך על כיווני הרוח של הבית, ויש לזה חשיבות עצומה בעיקר במקום כפרי. תהיה לזה גם השלכה על סגנון הבנייה של הבית, איטום, בידוד וכו'.

שיקולים נוספים של אדריכלית מקצועית!

מעבר לכך תיקח כל אדריכלית מקצועית בחשבון גם נתונים עם סגנון החיים של המשפחה, מספר הנפשות ועוד. היא תבדוק אם יש רגישות לרעש, האם המגרש הוא מרכזי או פינתי ותוכל לראות בתוכניות המתאר גם את התוכניות הצפויות להתפתחות באזור. זה אומר שאם למשל עומדים לבנות קניון מול המגרש הזה, השיקולים בוודאי יהיו אחרים לגמרי.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *