כיצד לתכנן את גינת החלומות שלכם?

תכנון גינות צובר לו תאוצה בשנים האחרונות והופך לאומנות של ממש. יותר ויותר אדריכלי נוף שנכנסים למעגל תכנון הגינות הפרטיות בישראל והופכים את היצירה הפרטית שלכם לגן עדן עלי אדמות.

בשורות הבאות ניתן לכם כלים יעילים ופרקטים לתכנן את הגינה שתמיד חלמתם עלייה. ניתן דגשים על הצמחייה שיכולה לעטר את הגינה, התאורה בה יש להשקיע, אבני החיפוי שיכולות לשדרג כל פרויקט, תכנון השבילים המתבקש וטיפים קטנים לתוצאות גדולות.

תכנון גינות זה מקצוע

ראשית, לפני שנצלול אל עבר מלאכת התכנון נספק הסבר קצר על התחום, אנשי המקצוע והעבודה הדרושה.

תכנון גינות מבצע בעל מקצוע שעבר הכשרה באדריכלות נוף. חשוב להבין כי יש הבדל רב בין גנן לבין אדריכל נוף שרכש את השכלתו באקדמיה, למד את התחום על בוריו וקיבל הכשרה פורמלית על מנת לעצב ולתכנן לכם את הגינה.

בין היתרונות של אנשי המקצוע נמצאים גם היכולות, כמובן הידע ולא פחות חשוב מכך הציוד איתו יקדמו את הפרויקט.

לפיכך, אם אתם חפצים בגינה מעוצבת למשעי, מתוכננת בקפידה ובה ניכרת ירידה לפרטים והבנה מעמיקה של הניואנסים בעולם העיצוב והקמת הגינות אז כדאי מאוד לבחור במעצב גינות מקצועי עם ידע וניסיון רב בתחום.

אחרי שהבנו את ההבדל בין עבודה חובבנית למקצוענות נצייד אתכם במספר טיפים המגיעים אלינו מאדריכלים מיומנים ובוודאי ישדרגו את הגינה הפרטית שלכם.

טיפים לתכנון גינות

הטיפים וההמלצות הבאות נכתבו לאחר שנים רבות של ניסיון באדריכלות נוף ועיצוב ותכנון גינות, אמצו אותם בקפידה.

תאורה חסכונית וססגונית – אם כבר השקעתם בגינה מעוצבת אז בוודאי תרצו להאיר אותה באור יקרות, כזה שידגיש את האלמנטים השונים של הגינה, יבליט את המקומות המרהיבים ויספק אווירה חמימה ונעימה במקומות הנכונים.

טיפ מהמקצוענים – כאשר מתכננים גינה בכלל ותאורה בפרט שמים דגש על צמחים המספקים הצללות יפות ועליהם מאירים באמצעות תאורה בהספק שונה. ככל שהעץ או הצמחיה גדולים יותר כך תזדקקו לתאורה בהספק גבוה יותר.

תכנון שבילים – מדובר אולי על השלב החשוב ביותר בשלבי התכנון המקדימים וחשוב מאוד להקפיד על שיפועים מדויקים. אלה יקבעו את זרימת הגשמים, את תכנון ההשקיה העתידי ואף את הריצוף והאבנים שישרתו אותנו לצרכי חיפוי.

את האבנים כדאי לבחור בהתאם למזג האוויר הצפוי באזור, פונקציית התחזוקה ומידת ההשקעה העתידית שלכם בגינה ואפילו שיקולים של ריהוט גן יכולים להשפיע על בחירות עתידיות.

טיפ מהמקצוענים – שיפוע מקסימלי בגינות הוא 5 אחוזים כאשר קובעים את האחוז המדויק על פי חישוב של הפרש הגובה בין שתי הנקודות הקיצוניות באתר.

צמחיה וקביעת הצבעים – כאשר אתם מדמיינים את הגינה שלכם אז אתם בוודאי חושבים על סוג הגינה והצמחיה בה. יהיה מי שיעדיף גינה ארצישראלית, מי שיחפוץ בססגוניות של גינה יפנית ויהיה שמעדיף את האופי החמים של הגינות הטרופיות.

סוג הגינה יקבע על פי התכנון הראשוני ועל פי קביעת הצבעים שיצטרפו אחד לשני ויקרמו עור וגידים לעבר גינת החלומות.

טיפ מהמקצוענים – אם אתם רוצים תוצר הנשען על מראה אחיד אז כדאי לבחור בשלושה צבעים סמוכים מגלגל הצבעים – מונוכרום.

לסיכום,

תכנון גינות הוא עולם ומלואו ומצריך ידע מקצועי. כל שלב בתכנון דורש מחשבה רבה, ידע מקצועי ואף ניסיון. בשורות האחרונות ניסינו לתת לכם טעימה קלה מהעולם ולצייד אתכם בכלים שיעזרו לכם לדמות את הגינה הפרטית שלכם לזו שעוצבה ותוכננה על ידי מקצוענים.

שימו לב לכל הפרטים הקטנים, השקיעו מחשבה רבה בשלב קביעת השבילים, חישוב השיפועים, בחירת האבנים, שילובי הצבעים ואף תכנית התאורה. כל אלה יחד יקבעו את אופי הגינה וכיצד היא תראה בשנים הקרובות.

מרחבי הרשת:

יורם קראוס – מייסד ומנכ"ל חברת SMS ניהול פרויקטים

מטפס ההרים שבונה את משרדי החברות הגדולות בעולם

כך טיפוס הרים הפך אותי למנהל טוב יותר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *