איך להעלות ערך בית פרטי למכירה בעזרת שיפוץ

תחום ההום סטייג'ינג (העלאת ערך הבית העומד למכירה בעזרת השקעה מינימלית) החל להתפתח בישראל רק בשנים האחרונות, התחום פופולרי למדי במדינות צפון אמריקה ובמערב אירופה. בעזרת שיפוץ הנכס בזמן קצר ובעלות מינימלית תוכלו לדרוש יותר כסף בעת המכירה. עליכם לזכור כי לקוחות המגיעים לבית הפרטי שאתם מוכרים יקבלו רושם ראשוני על הנכס בעשר השניות הראשונות, וכדי לסייע להם לקבל החלטה לרכוש את הבית שלכם כדאי להשקיע בשיפוץ מינימלי ובשיטות מתקדמות כדי ליצור את ההרגשה הרצויה אצל הלקוח הפוטנציאלי.

שיפוץ מינימלי יכול להביא לעליית 15% בערך הבית

בשנת 2012 פרסמה התאחדות המשפצים בישראל מחקר חדש המוכיח כי שיפוץ הבית בסכום של לפחות 50,000 ₪ מביאה לעלייה של כ-15% בערך הנכס. אם תשקיעו בשיפוץ הבית הפרטי שאתם מוכרים כ-100,000 ₪ תוכלו לצפות לעליית ערך בשווי של 150,000 ₪, כלומר יישארו לכם ביד 50,000 ₪ נוספים שתוכלו לנצל לחופשה משפחתית, להחלפת הרכב, לרכישת נכס מרווח יותר או לחסוך ליום סגריר.

בין אם אתם מתכננים לפרסם דירות למכירת בנהריה ובין אם ברצונכם למכור בית פרטי במרכז הארץ, כדאי לכם להשקיע בשיפוץ מהיר ואיכותי כדי למכור את הנכס במחיר גבוה יותר. עם זאת חשוב לזכור בי באזורי ביקוש ההשקעה יכולה להניב לכם עליית ערך משמעותית יותר לכן אם אתם מוכרים בית פרטי בפריפריה אתם יכולים להשקיע פחות כסף, אך שיפוץ מקיף יותר עשוי לסייע לכם למכור את הנכס במהירות ולא להתעכב במכירה.

שיפוץ פנימי ו/או חיצוני

בהתאם למצב הבית ולכסף הנזיל העומד לרשותכם עליכם להחליט האם להשקיע בשיפוץ כללי (רמונט) או בשיפוצים קלים ומהירים כמו עבודות צבע וגבס. אם הקירות החיצוניים מתקלפים וניתן לראות סימני רטיבות, ואם החצר מוזנחת ועמוסה בפסולת, כדאי להשקיע גם בשיפוץ חיצוני של הבית כיוון שהלקוחות מתרשמים קודם כל מהמראה החיצוני של הבית.

רוב האנשים הרוכשים בית פרטי במעלות או בכל יישוב אחר יודעים כי עליהם להשקיע בשיפוץ פנים יסודי, השיפוץ נועד להכנת הנכס לקראת מגורי המשפחה, ואף אדם לא מעוניין לקנות נכס מוזנח ובעייתי. אין צורך להשקיע בשיפוץ מקיף ויקר, אפשר להסתפק בשיפוץ קליל הכולל עבודות צבע, חיפוי קירות באמצעות אריחי קרמיקה, פסיפס או אבן טבעית, ובעלות זולה תוכלו לחפות קיר מרכזי ודומיננטי בסלון עם אבנים טבעיות או בריקים, אפשר גם לצבוע בשליכט צבעוני ודקורטיבי.

טיפים להעלאת ערך הבית הפרטי לקראת מכירה

אנשי המקצוע המנוסים, ביניהם אדריכלים, קבלני שיפוצים, מעצבי פנים ומתווכים, יודעים מניסיונם כי שיפוץ קל מביא בהכרח לעליית ערך הבית בעיני הלקוחות, זו הסיבה מדוע מתווכים רבים ממליצים ללקוחות שלהם לערוך שיפוץ מהיר ולארגן את הבית לקראת המכירה. אפשר בקלות להעלות את ערך הבית הפרטי באמצעות הפעולות הבאות:

  • צביעה מהירה של קירות הבית בגוונים מיוחדים.
  • צביעת קיר מרכזי בסלון או חיפוי הקיר באבנים.
  • חיפויי פסיפס באמבטיה המוסיפים יוקרה.
  • נישה מגבס לטלוויזיה.
  • תקרה צפה בעיצוב דקורטיבי עם תאורה חבויה.
  • התקנת מחסן בחצר וסידור הגינה.
  • סלילת שביל מאבנים דקורטיביות.
  • פיזור עציצים בבית.
  • פינוי רהיטים ישנים מהנכס.
  • ארגון וסידור הבית לפני ביקור, כדוגמת ארגון הצעצועים במקום, סידור מיטות וכדומה.
  • התקנת גופי תאורה מרשימים.

 

מרחבי הרשת:

יורם קראוס – באתר יוטיוב
אודות יורם קראוס
יורם קראוס – מכיסא המנכ"ל אל ההר המסוכן באירופה ובחזרה – סיפור מסע טיפוס הרים

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *