הדרך הנכונה לשלב אבני חיפוי עם ריהוט גן

עושר של גוונים, מרקמים וצורניות מפתיעה. עולם החיפוי לא מפסיק להפתיע ולרגש בשלל דרכים ולהפוך את הקירות ליצירה ססגונית.
אמצעי מעניין להוספת טאץ' מרענן לקירות הוא שימוש עיצובי באבני חיפוי. האבנים מעניקות לכל קיר נוכחות מרשימה ובעלות יתרונות רבים נוספים כמו באיטום ובידוד אקוסטי ותרמי, שמירה על הקיר והארכת תוחלת חייו ועוד.
טכניקה עיצובית מעניינת, היוצרת קשר וויזואלי בין פנים לחוץ הבית נעשית בשימוש באבני חיפוי לקירות החיצוניים של המבנה – אותן אבנים שמופיעות סביב הקמין או על אחד מקירות "הכוח" הדומיננטיים בבית. אבני החיפוי למבנה משביחות את הנכס ומתמזגות בהרמוניה עם הסביבה החיצונית ומחברות אותו לטבע.

ניתן לבחור את סוג האבן לפי האווירה בחצר שרוצים לשדר, בין אם אלה אבני בזלת מרשימות העמידות בתנאי מזג האוויר או אבן טרוורטין, שכיכבה באימפריה הרומית כאבן בה עשו שימוש בבניית הקולוסיאום. הבחירה באבן היא פונקציה של מידת התחזוקה בה תצטרכו להשקיע יחד עם המראה של האבן – הטקסטורה והגוון.
מומלץ לבחון את השילוב בין אבני חיפוי לריהוט גן המאכלס את החצר על מנת להשיג מראה מנצח.

לפניכם מספר טיפים כיצד לעשות זאת בדרך הטובה ביותר:


סוד הגוון

חשבו על הגוון המוביל באבן החיפוי וכיצד הרהיט שנבחר ייראה על רקע אבני החיפוי המעטרות את הכתלים החיצוניים של המבנה. למשל, אבני חיפוי אפורות יוכלו להתחבר לריהוט גן במראה אורבני בגוון אפור עכשווי כך שגם ייווצר אפקט מעניין בין משהו מעט מחוספס שמחובר לטבע כמו אבני החיפוי יחד עם ריהוט גן באפור מודרני עכשווי. לעיתים תרצו להשיג את האפקט ההפוך: למשל, לבחור אבנים בגוונים בהירים ולהדגיש על הרקע שלהם את ריהוט הגן בגוונים כהים דרמטיים יותר.


תוצרת הטבע

אבני חיפוי מייצגות את הטבע בסביבה הביתית ואפילו בתים עם חצר בלב העיר יוכלו לייבא את תחושת הטבע באמצעות אבנים. אם אתם רוצים להמשיך את הרעיון של טבע בבית בחרו בריהוט גן עשוי מחומרים טבעיים כמו עץ טיק כך שריהוט הגן ידבר בשפה עיצובית דומה גם מבחינת חומרי הגלם. אפשר לחשוב גם על קשר חזותי בין המרקם – אבן מחוספסת לצד מערכת ישיבה במרקם חלק ליצירת ניגוד מעניין בין שני האלמנטים.


דרך האבנים מובילה לגינה

ניתן לסלול באמצעות חיפוי אבן שביל גישה עם ספוטים או גופי תאורה שיעצימו את יופיין הטבעי של האבנים ולכוון את השביל לאזור ריהוט הגן. ניתן לשלב את האבנים עם מרבדי דשא או במה מדק עץ וכך להבליט את מערכת הישיבה בין אם זה מרבץ איכותי ויוקרתי או שולחן פינת אוכל על הבמה הנישאת לגובה אליה מתחבר השביל הסלול והמואר מאבנים.


אמצעי הפרדה מסוגנן

אם תרצו לתחום אזורים בגינה, כמו למשל להפריד בין אזור הפנאי והמשחקים לבריכה או לאזור ההסעדה, תוכלו לייצר חלוקה אלגנטית באמצעות מחיצות מחופות אבנים ססגוניות וכך לשמור הן על יצירת מתחמים והכל תוך כדי שילוב העיצוב כחלק בלתי נפרד מהגינה המטופחת והמושקעת. ליד קיר האבן המחופה תוכלו למקם פינת אוכל אוורירית למשל מפלטת זכוכית מחוסמת או כיסאות אלומיניום עמידים וקלילים, כך שחיפוי האבן המרשים בעל נוכחות בגינה וריהוט הגן משתלב עמו, בכל מתחם שתיצרו באמצעות קיר ההפרדה.

חשוב להשקיע בבחירת אבני חיפוי ממקור אמין ומקצועי שבחר אבנים בקפידה ויבצע עבורכם חיפוי מקצועי. היות והחיפוי מיועד לגינה, יש להקפיד לבחור אבנים שדורשות מינימום תחזוקה ועמידות בפני תנאי מזג האוויר המשתנים.  

עוד משהו שיעניין אותך:
יורם קראוס – מנכ"ל חברת SMS ניהול פרוייקטים
יורם קראוס you tube

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *