אבני חיפוי לשבילים בגינה

אחד המוצרים שהפכו בשנים האחרונות ליותר ויותר נפוץ הוא מה נשקרא אבני מדרך או אבני חיפוי לגינה או לחצר. הרבה פעמים אנחנו נכנסים בשער לשטח שכולו דשא או כורכר ואין שביל שמוביל לכניסה לבית. בנוסף, אבנים אלה מתאימות לתיחום של אזורים או ליצירה של ערוגות דקורטיביות. זה בדיוק מה שאבני המדרך באותו לפתור. הנה כמה סוגים של אבני החיפוי המומלצות ביותר לשבילים בגינה.  הבחירה לבנות שביל שיוביל משער הכניסה לדלת הראשית של הבית או מהמרפסת לפרגולה תורמת מצד אחד לנגישות בתוך המרחב הביתי ומצד שני מוסיפה רבות לעיצוב ולדקורציה של החצר והבית.

יש היום מגוון רחב של סוגי אבנים מהן ניתן לבנות שבילים לגינה החל מבזלת, אבני מדרך מאבן צפחה, לוחות שיש טבעיים, חלוקי נחל ואפילו כורכר. ניתן להתאים את הסגנון העיצובי של השביל לטעמנו האישי ולתקציב העומד ברשותנו. כמובן שכדאי לבחור אבני חיפוי עמידות הן בפני נזקי מזג האוויר והן בפני סריטות, שכן השביל ממוקם בחוץ והמטרה היא לדרוך עליו. האבנים השונות מגיעות במגוון של צורות, מרקמים, גווני צבעים וגדלים.

טיפים בתכנון שביל לגינה

  1. שימו לב לסוג הטופוגרפיה בגינה שלכם – תנאי השטח, האם יש צורך ליישר את הקרקע ואיזו סוג אדמה. שימו לב גם לכיוון של השמש ביחס לשביל שלכם.
  2. התאימו את האבנים לסגנון העיצובי המועדף עליכם – כאמור יש כל כך הרבה סוגים של אבני מדרך, לכן חשוב לחשוב קדימה ולהתאים את השביל גם לכניסה של הבית למשל.
  3. חשבו על תהליך העיצוב של הגינה בשלמותו – השביל הוא רק חלק קטן מהגינה או החצר ולכן חשוב להתייחס גם לחלקים אחרים בה. אולי כדאי לשלב מים ואבני מסלעות ויאפשרו לשדרג את מראה הגינה ויחד עם זאת יציעו זרימה קבועה של מים ויחסכו את עלויות המים החודשיות שלנו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *