שילוב של חיפויים בחדרי הבית

חיפויים

 

חיפוי קירות נפוץ בבתים רבים בארץ וצובר תאוצה, ובפרט חיפוי אבן טבעית. חיפוי קיר טומן בחובו מספר יתרונות עבור דיירי הבית. בראש ובראשונה, הוא מהווה חלק בלתי נפרד מעיצוב הפנים, הדקורציה והמראה הכללי של הבית, והאלמנט האסתטי הוא לרוב גם זה שמנחה את הבחירה בו. מעבר לכך, חיפוי אבן עוזר ליצירת בידוד בפני רעשים ונזילות ועוזר לשמירה על טמפרטורה נעימה יותר בתוך הבית. ניתן לשלב אבנים במטבח, באמבטיה, בסלון וגם בחדרי השינה, ויש להבחין בין חיפוי לקיר חיצוני וחיפוי לקיר פנימי.

 

אבן טבעית

אבן טבעית היא אבן המשמשת לבנייה, וכיום מדובר בעיקר בעבודת חיפוי קירות הבית. כמו שהיא נקראת – היא אכן חומר טבעי שלא עובר שינוי מלאכותי משמעותי. השימוש באבן נחשב לירוק וידידותי לסביבה. בארץ ניתן להשתמש באבן במגוון טקסטורות, צורות וצבעים וקיימים סוגים שונים של אבן טבעית לבנייה. תקן מספר 2378 של מכון התקנים עוסק בתקנות הנוגעות לחיפוי קירות.

 

חיפוי קיר פנימי

כאשר רוצים לשלב אבנים בתוך אחד מחדרי הבית, כמו למשל שיש או אבן טבעית, ניתן לעשות זאת על פני קיר שלם או על פני חלק ממנו. ניתן לבצע חיפוי סביב איזור מסוים או חלק מסוים בבית, כמו למשל מכשיר הטלוויזיה או חיפוי סביב הכיור או המראה בחדר האמבטיה. יש להתחשב בחדר המסוים שבו תבוצע העבודה, ויש הבדל ניכר בין חיפוי קיר בחדר האמבטיה הלח ומלא האדים לחדרים יבשים אחרים בבית. מעבר לכך, חשוב שלגורם המקצועי המבצע את העבודה תהיה עין עיצובית ואסתטית, כך שידע להתאים את סוג האבן, מרקמה, צורתה וצבעה למראה החלל ולשאר הריהוט והחפצים שבו, כך שהשילוב יהיה בעל מראה טבעי ומוצלח.

 

חיפוי קיר חיצוני

כאשר מדובר בחיפוי הקירות החיצוניים של הבית, על מנת ליצור בידוד מוצלח יש להשתמש באבן עבה יותר מאשר זו שבה משתמשים לחיפוי של הקירות הפנימיים. בנוסף, במצב זה ישנה חשיבות מיוחדת לסוג האבן, מכיוון שהיא תהיה חשופה לאקלים ולתנאי מזג האוויר הקיימים בחוץ.

 

תהליך ההדבקה על הקירות

קיימות מספר שיטות לביצוע חיפוי קיר והדבקת האבנים על הקירות: שיטה רטובה, שיטה יבשה וחיפוי משולב. השיטה הרטובה היא השיטה הנפוצה ביותר בישראל ובמהלכה מדביקים את האבנים לקיר בעזרת בטון וחוטי ברזל. ניתן לעיתים לשלב את תהליך החיפוי ביחד עם עבודת צביעת הקיר.  על מנת לקבל את התוצאה העמידה והמדויקת ביותר, חשוב להשתמש בכלי עבודה איכותיים שמיועדים באופן פרטני לשילוב אבנים וחיפוי קירות.

 

אווירה וסגנון

הבחירה בסוג, מרקם, גודל וצבע האבן הטבעית מקנה אווירה ייחודית וסגנון עיצובי מסוים לחדר. כדאי לחשוב מראש איזו אווירה תרצו ליצור – אווירה קלילה, כפרית, עירונית, חמימה – וכו', ובהתאם לכך ובשילוב ייעוץ מקצועי של מבצע העבודה להחליט כיצד לבצע את החיפוי ובאיזו אבן להשתמש. כמובן שיש לשים דגש על מיקום העבודה ועל החדר הספציפי או הקיר החיצוני שבו היא תבוצע, ולבחור באנשי מקצוע מיומנים ומנוסים שעובדים עם חומרי הגלם הטובים ביותר שבנמצא.

מרחבי הרשת:

יורם קראוס – מייסד ומנכ"ל חברת SMS ניהול פרויקטים

מטפס ההרים שבונה את משרדי החברות הגדולות בעולם

כך טיפוס הרים הפך אותי למנהל טוב יותר

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *