מי זקוק לזיפות גגות

      אין תגובות על מי זקוק לזיפות גגות

השיטה הוותיקה של זיפות גגות באמצעות זפת חמה, היא עדיין אחת השיטות היעילות ביותר לאיטום הגגות .

פעולה שנתית של זיפות הגגות

בניינים שמבצעים באופן קבוע כל שנה זיפות גגות, ממשיכים לבצע זאת אחת לשנה לקראת החורף, כדי ליצור אטימות מקסימלית לגגות. מי שנוהג לאורך שנים לבצע איטום באמצעות הזפת ימשיך כך לאורך שנים רבות . כדי ליצור אפקטיביות מקסימלית נהוג להיצמד לאותה שיטת איטום כי המעבר לשיטת איטום אחרת לא יעניק תמיד אטימות מוחלטת כפי שהיה עד עתה, בגלל הערבוב בין החומרים השונים שלכל אחד מהם תכונות שונות.

האפקט של זיפות הגגות

בעלי מקצוע מנוסים המבצעים עבודת זיפות גגות לאורך שנים, מודעים לתהליך העבודה על הגג. כדי לקבל תוצאות אפקטיביות הם מבצעים מריחה של זפת חמה בכל נקודה ונקודה ברחבי הגג, בין מדחסי המזגנים, בין קולטי השמש לאורכו ולרוחבו של כל שטח הגג. לאחר יום או יומיים שבהם הזפת התייבשה, מורחים עליה שכבה של סיד שגם יוצרת הגנה על הזפת מפני קילופים וגם יוצרת קרירות נעימה לדירות בקומות העליונות.

היערכות לחורף

המטרה העיקרית של זיפות גגות היא לעצור אפשרות שיחדרו מים דרך הגג לדירות בקומות העליונות. אם הגג אינו אטום, מי גשם או מים שדולפים מדודי השמש עלולים לחלחל פנימה וליצור רטיבות ועובש במקומות שונים ברחבי הבית. הרטיבות והעובש הם מאד לא בריאים ומסוכנים מאד לנשימה במיוחד על ידי ילדים וזקנים.

כדי למנוע היווצרות מים או שלוליות על הגג, דואגים אנשי האיטום גם לפתוח את כל המרזבים הממוקמים בפינות הגג. לאורך השנה, חודרים למרזבים עלים, ענפים, אבנים ופריטים נוספים. כך המרזבים נסתמים והמים שאמורים לעבור דרכם אינם מסוגלים להיכנס פנימה מחוסר מקום ולכן הם מצטברים על רצפת הגג. פעולת פתיחת המרזבים היא חשובה ביותר ולאורך העונה הגשומה דואגים וועדי הבתים לפתוח אותם פעמים נוספות כך שיהיו מוכנים לכמויות הגדולות של הגשם.

שיטות איטום נוספות

כל בניין חייב איטום גגות כדי למנוע חדירת מים. בבניינים החדשים עברו לביצוע איטום באמצעות בדים גיאוטכניים מיוחדים או פולימרים שיוצרים אטימה מוחלטת בזכות ההרכב הכימי המיוחד בהליך הייצור .

הכנה לזיפות

כדי שהזיפות יצליח, נוקטים כמה פעולות בסיסיות. מבצעים ניקיון יסודי ביותר של הגג על כל פינותיו . מפנים את כל האבק, הלכלוך והחפצים המיותרים . שוטפים את הגג כדי ליצור ניקיון מושלם. רק לאחר שהכול מוכן ונקי מבצעים זיפות גגות בזפת חמה .

הקפדה על לוחות הזמנים

חשוב ביותר להזמין את קבלני האיטום אחת לשנה לבצע את זיפות הגגות. הזיפות מחזיק שנה אחת בלבד, אם חולף הזמן, כל הזפת הישנה מתחילה להתקלף דבר שגורם להרבה מאד לכלוך ומפחית מהאפקטיביות של השכבה הנוספת של הזפת שאמורים למרוח שוב. לכן חשוב להזמין באופן רוטיני את הקבלן אחת לשנה בחודש קבוע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *