אבני חיפוי על קירות גבס – יתרונות

קירות גבס מהווים פתרון מעולה כאשר רוצים להקים קיר של ממש או מחיצה. לוחות גבס יכולים להתאים גם להקמת תקרה מונמכת, לסגירת מרפסות, לחלוקה של מחסנים או כדי להסתיר חוטי חשמל, מערכות אינסטלציה וכיוצא בזה. אך למרות היתרונות כגון הקמה מהירה, עלות בנייה נמוכה ומגוון רחב של יישומים, יש גם חסרונות לקירות גבס עירומים. מכיוון שכך, כדאי להכיר את האפשרות להוסיף לקיר הגבס חיפוי באמצעות אבני חיפוי ייעודיות. מה זה בדיוק ולמה זה טוב? קבלו כמה יתרונות חשובים ומרכזיים.

חיפוי, כי זה הרבה יותר יפה

גבס יכול להיות אסתטי אם הוא משמש למשל ליצירת תקרה מונמכת בשילוב גופי תאורה מודרניים. אבל לעומת זאת, קיר גבס סתמי, כשמו כן הוא – קיר סתמי, חסר ייחוד או אמירה עיצובית. זהו היתרון הגדול שטמון באבני חיפוי. אבני החיפוי שמיישמים על גבי הקיר מעניקות לו חזות שונה לחלוטין. זה אינו עוד קיר סתמי ושגרתי אלא קיר בעל אופי. ומכיוון שניתן לבחור סוגים שונים של אבני חיפוי, כל אחד יכול ליצור את האופי לקיר, המתאים לרצונו ולטעמו.

התאמה לקירות פנים וחוץ

לעומת קירות גבס סטנדרטיים, המשמשים אך ורק לחלוקה פנימית ולקירות פנימיים, יש גם יישומי גבס חדישים ועמידים יותר שמתאימים לקירוי חיצוני. אבני חיפוי, וזהו יתרון חשוב נוסף, יכולות להתאים ליישום גם בקירות פנים וגם בקירות חוץ. הן יכולות להתאים גם לסביבה עירונית וגם לסביבה כפרית שקטה. חיפוי שכזה מעניק חזות נפלאה למשרד או לבית, לקליניקה או למפעל. ניתן להזמין אבני חיפוי בגדלים שונים, כך שניתן לקבל אפקט רצוי בהתאמה לתוכנית עיצוב פנים, לחזון של אדריכל או בהתאם לתוכנית האישית שהגו בעל הבית עצמו או בעלת הבית עצמה.

תוספת הגנה על הקיר

אבני חיפוי אומנם אינן חזקות ועמידות כמו יציקה של בטון, אבל אין ספק שהן תורמות באופן משמעותי מאוד לחוזק של קיר הגבס. לוח גבס סטנדרטי, כלומר לא מחוזק, איננו חומר קשה במיוחד. אומנם הקיר מיושם תוך שימוש בפרופילים חזקים והוא לא יתפורר מעצמו, אבל חבטה או מכה עשויים להביא לסימנים ברורים ואפילו להרס רציני. אבני חיפוי, עם כל הכבוד לאסתטיקה, גם תורמות לעמידותו של קיר הגבס. הן בהחלט מאריכות את חייו של קיר הגבס ואין זה עניין של מה בכך.

היישום פשוט וקל

אם חשבתם שאלה כל היתרונות, חכו שתשמעו את היתרון האחרון – אופן היישום. היישום של אבני החיפוי על פני השטח של קיר הגבס די פשוט. אין צורך בעבודת הכנה מורכבת וכל מה שצריך לעשות זה לנקות היטב את הקיר, לוודא שהוא אינו מאובק ואינו מחורר. על הקיר מיישמים דבק להדבקה של האבנים ובין הרווחים מומלץ ליישם רובה. האתגר הוא לחתוך את האבנים לגודל הרצוי וצריך סבלנות למלאכת ההדבקה עצמה, תוך שמירה על רווחים רצויים.

מרחבי הרשת:

יורם קראוס – מייסד ומנכ"ל חברת SMS ניהול פרויקטים

מטפס ההרים שבונה את משרדי החברות הגדולות בעולם

כך טיפוס הרים הפך אותי למנהל טוב יותר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *