ניקוי רצפות לפי סוג

      אין תגובות על ניקוי רצפות לפי סוג

רצפות מיוחדות דורשות יחס מיוחד, וניקוי טוב של הרצפה יהיה יעיל ובטוח אם יותאם לסוג המרצפות בבית. קראו כאן טיפים כלליים לניקוי רצפות מסוגים שונים.

אחת לכמה זמן יש טרנד חזק שתופס בעולם הריצוף והמוני ישראלים רוצים רצפה מיוחדת בבית, בחדרי הילדים או בחדר השינה. אז אם עשיתם לאחרונה רצפת פרקט בחדר השינה, תתחדשו! ותזכרו שלכל סוג רצפה יש הנחיות שטיפה מותאמות שישמרו על הרצפה לאורך זמן.

ניקוי פרקט

פרקט יש לנקות עם מטלית לחה ומעט חומר ייעודי לניקוי פרקט, לאחר שטאטאתם את הרצפה. רצפת פרקט מעניקה אווירה חמה בבית והיא פופולרית בלא מעט בתים בישראל. בשונה מרצפה העשויה מחומרים קשיחים יותר כמו שיש, גרניט וכד', הפרקט הוא רך יותר ויכול להישרט בקלות. לכן, מומלץ לטאטא את הבית לעיתים תכופות ולמנוע שריטות העלולות להיגרם מלכלוך כמו חול. ובכל מצב, ניקוי רצפת פרקט יעשה עם מעט מים, שכן כמות גדולה עלולה לחדור על הפרקט ולפגוע בו.

ניקוי רצפת שיש

ניקוי רצפת שיש יש לנקות בזהירות ובעדינות. לא כדאי להשתמש בחומרים המכילים חומצה יש להימנע משימוש בחומרי ניקוי על בסיס חומצה. השתמשו בחומר ניקוי עדין, הקפידו לטאטא על בסיס יומי וכך תשמרו על מראה מבריק לאורך זמן. לעיתים עקב ניקוי לקוי או בלאי טבעי, יהיה צורך בביצוע פוליש מקצועי.

ניקוי רצפת קרמיקה או גרניט פורצלן

רצפות קרמיקה וגרניט פורצלן ניתן לנקות עם מגוון חומרי ניקוי לרצפה, כל עוד אינם מכילים וקס. ישנם גם חומרי ניקוי ייעודיים שגם ישמרו על הברק של הרצפה. יש לטאטא את הרצפה לפני השטיפה ואין צורך להשתמש בכמות גדולה של מים. מומלץ גם לנקות באופן מידי כתמים קשים כמה שיותר סמוך למועד היווצרותם. ניקוי מידי ימנע הצטברות לכלוך בחריצים.

ניקוי רצפת בטון

רצפת בטון מתחילה להופיע ביותר בתים בשנים האחרונות ומדובר בעיצוב מרשים ומגוון. על רצפות בטון יש שכבת חומר מגן, השומר על הרצפה לאורך זמן. ניקוי רצפת בטון יעשה עם מעט מים וחומר ניקוי עם מעט וקס מים. אין צורך בחומר ניקוי ייעודי, וגם כאן מומלץ לנקות את הכתמים קשים, כמה שיותר סמוך למועד היווצרותם.

ניקוי מרצפות ישנות (טרצו)

מרצפות ישנות במיוחד הנפוצות בבתים ישנים בדרך כלל הן עשויות בטון לבן וחצץ ונקראות טרצו. ישנם גם כאלה שבוחרים במרצפות טרצו לבתים חדשים עם עיצובים מודרניים יותר. על כל פנים, ניתן לנקות רצפות אלו עם חומרי ניקוי רגילים, אך לעיתים מרצפות ישנות לא יהיה ניתן לנקות כמו שצריך משום בלאי טבעי. אפשר לבדוק לגבי איש מקצוע שיסייע להחזיר את ימי הזוהר של מרצפות הטרצו בבית.

לסיכום, הקפידו לנקות את הרצפה המיוחדת שלכם עם חומרי ניקוי מתאימים ועקבו אחר הוראות היצרנים והוראות השימוש של החומרים. אין כמו רצפה מיוחדת שמבריקה לאחר ניקוי יסודי. בכל מקרה של בעיה עם הסרת כתמים קשים, פונו לאיש מקצוע והיוועצו עמו כיצד לפעול.

 

מרחבי הרשת

מטרנה – ויקיפידיה

מטרנה בפייסבוק

סיבים אופטיים

מטרנה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *