הדרך היעילה ביותר לביצוע עבודה בגובה

חיפוי קיר באבן היא עבודה בגובה, שהרי חיפוי קיר באבן לרוב נעשה בחלק החיצוני של המבנה ואין אפשרות להגיע אליו מהחלק הפנימי. חיפויי אבן הם פתרון נהדר עבור בניינים, הן מבחינת המראה האסתטי והן מבחינת הגנה על המבנה מפני חדירת גשמים ולחות. על מנת שעבודה  זו תעשה בצורה מיטבית, יש צורך לבחור מבין הפתרונות השונים המוצעים בשוק עבודה בגובה כמו – במות הרמה, מנופי סל, חבלי סנפלינג, פיגומים, סולמות חשמליים ועוד מיני פתרונות שונים.

 עבודה בגובה

עבודה בגובה – תקנות בטיחות 

כל עבודת שיפוץ בגובה חייבת להיעשות בצורה בטיחותית ועל פי תווי תקן מחמירים בהתאם לדרישות החוק. לצערנו יש לא מעט מקרים של פציעות וחלילה מוות דווקא בקרב עובדים שבצעו עבודות בגובה, לכן על פי החוק כל אדם העובד מעל גובה של שני מטרים חייב להחזיק ברישיון לעבודה בגובה. את רישיון זה מקבלים לאחר ביצוע קורס מקצועי ובו לומדים כיצד לעבוד בגובה בצורה בטיחותית. בקורס לומדים כיצד להשתמש בציוד הנדרש לעבודה בגובה כמו – שימוש בחבלי סנפלינג, שימוש בקסדה, ברתמות, בציוד לעבודה ועוד.

מי חייב לעבור קורס לעבודה בגובה?

התקנה אמרת כי כל מי שעובד בגובה של מעל שני מטרים חייב להחזיק ברישיון לעבודה בגובה. עבודות בגובה מוכרות אצל בעלי מקצוע מתחומים שונים בתעשייה ולא בהכרח רק מתחום הבנייה שהוא הפופולרי יותר כמו לדוגמא – ציירים המציירים על קירות גראפיטי, חשמלאים, נגרים, עובדי ניקיון בגובה ועוד על בעלי מקצוע אלה לגשת לבתי ספר אשר מורשים על ידי משרד התמ"ת להעביר קורסים לעבודה בגובה הנעברים על ידי מדריכים מנוסים.

במהלך הקורס יש חלק תאורתי וחלק מעשי, כאשר בחלק התיאורטי לומדים את תקנות החוק ועל הציוד הנדרש כדי לעבוד בצורה בטיחותית על פי החוק ובחל המעשי מתרגלים על מתקן עבודה בגובה. את בתי ספר אלו ניתן למצוא בכל רחבי הארץ, כאשר הדרישה על פי משרד התמ"ת לחדש כל שנתיים את הרישיון, שהרי התקנות משתנות מידי פעם ויש צורך להתעדכן כל פעם מחדש.

לקבלת מידע נוסף אודות עבודת גובה, בקרו באתר: http://www.high-works.co.il/

מרחבי הרשת:
יורם קראוס – מכיסא המנכ"ל אל ההר המסוכן באירופה ובחזרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *