פיקוח וניהול עבודות בגובה

      אין תגובות על פיקוח וניהול עבודות בגובה
תיקון או החלפת אריחים דורשים עבודה בגובה. אם הם לא אטומים כהלכה, עלולה להיווצר נזילה אצל דיירים. זה מקרה מאוד נפוץ בבניינים חדשים. אחרי החורף הראשון או השני מתחילות נזילות בתוך הדירות, לפעמים במקומות לא גלויים ואז נוצר הצורך להזמין את הקבלן לתיקון מכיוון שהבניין נמצא באחריות למשך כמה שנים מרגע בנייתו. יש לקחת בחשבון שכמעט בכל פרויקט היום בארץ ישנם ליקויי בניה והם נלקחים בחשבון. בעיות איטום יכולות להתגלות לא רק בחורף הראשון אלא גם בחורף השני. בכל אופן, אם אתם מזמינים עבודות בגובה מיוזמתכם בנושאים שונים, כדאי שתקפידו על הדברים הבאים.
  1. ביטוח של בעל המקצוע – אם בעל מקצוע כלשהו נפצע בדירתכם או בבניין שלכם, ואין לו ביטוח הוא עלול לתבוע אתכם. כמו כן, אם הוא נופל על מישהו או מפיל משהו על מישהו, הוא עלול לתבוע את בעל המקצוע או אתכם. במקרה כזה חשוב שתיקחו אך ורק בעל מקצוע מבוטח ותדאגו שלבניין בו אתם גרים יש ביטוח צד ג'. תוודאו שגם לביטוח הדירה שלכם, קיים ביטוח צד ג. אחרת זה עלול לעלות ביוקר ברמה כזו שתביעה תעלה או לכם או לכל דיירי הבניין בתשלום לפצוע.
  2. הודעה מראש לכל הדיירים – תארו לכם שאתם מתעוררים בוקר אחד, חצי לבושים ואז אתם מגלים שמישהו משתלש מול חלון הדירה שלכם. מצב לא נעים, הא? לכן חשוב מאוד להוגיע לכל הדיירים לפחות יומיים מראש שמתוכננות עבודות בגובה. חשוב גם לתלות שילוט, רצוי במעליות, כדי שאף אחד לא יפספס את ההודעה. באותה הזדמנות יש לבקש מאנשים לסגור חלונות ולהזיז דברים מקצוות המרפסות כדי שהם לא יפגעו במהלך עבודות בגובה.
 
  1. אחריות על העבודה – תדרשו אחריות בכתב על העבודה. מעבר לבדיקה רגישה על קבלן העבודות חשוב להחתים אותו על המסך כי לא אחת קורה שצריך לחזור ולתקן דברים ואז הוא דורש תשלום בעבור זה במקום לתקן את המעוות. התחייבות כזו מראש תמנע מכם עוגמת נפש. כמו כן, יש להעדיף קבלן שנותן אחריות כמה שיותר ארוכה.
 
  1. 4. בררו באיזה אופן הוא עושה עבודות בגובה – תבדקו האם מדובר בעבודה שמבוצעת בסנפלינג או ע"י במת הרמה. במקרה של סנפלינג, יש לוודא שיש לו גישה מלאה לגג. במקרה של במת הרמה יש לדאוג שאין כלי רכב שחוסמים גישה לבמה, אחרת תאלצו לחפש את אותם בעלי רכב ולבקש מהם להזיז אותם מה שיגרום לעיקוב רציני בעבודות או לדחייתן. זה קרה לא אחת ולא תמיד הקבלן ידאג לומר לכם שצריך לעשות זאת.
  2. פיקוח – בעת עבודות בגובה, מומלץ שיהיה פיקוח על העבודות מטעם חברת ניהול או נציג ועד בית. לפחות נוכחות בתחילת וסוף העבודה על מנת לוודא שהם מטפלים בתקלה הנכונה. לא אחת קורה שמבוצע טיפול במקום שגוי וכך אין טיפול בתקלה.

עוד אתרים שיענינו אותך: סיבים אופטיים – הצטרפו לשירות האינטרנט בסיבים אופטיים מבית yes

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *