וילון מוסיף תחושה של בית

וילון הוא כיסוי? אולי עיצוב? למה משמש הוילון? אם הוא עיצוב אז איך עושים את זה?

וילון

כל התשובות בכתבה שלפניכם

וילון כידוע, הוא מן מחיצה המכסה על חלון להצללה, כיסוי מפני קרני השמש, שמירה על הפרטיות, על מנת שלא ניתן יהיה לצפות לתוך החדר. לעיתים משמש הוילון כהפרדה, בין החדרים או בתוכם על מנת לחלק אותם. וילון אף יכול לשמש כמסך על במה או אף למטרות קודש. כגון, פרוכת לארון הקודש. שימושים רבים  לו. אך, מעבר לייעוד הטכני הפרקטי של הוילון ניתן להשתמש בו ולעשות אותו פונקציונאלי בהרבה. מאחורי הוילון מסתתרים שימושים רבים ומגוונים, יש לו השפעה על האווירה משב המתקפל מבין קפליו ונותן את מה שרק וילון יכול לתת –  עיצוב.

עיצוב שהוא מיצוב

בוילונות משתמשים לעיצוב לא פחות מאשר לכיסוי ואולי אף יותר, העיצוב של החלל ממצב אותו ומייחד את המקום: הבית, החדר, המשרד. הוילונות נותנים את האווירה, האופי והיופי, ניתן לראות במשרד את הרשמיות, חדרי מגורים את הרכות והנוחות, בחדר האמבטיה הסגנון והצבע המתאימים, בסלון הוילון משדר מראה עשיר ומעוצב. בהתחשב בכך שהוא חדר האירוח של הבית, מקום הבילוי המשפחתי. לעיתים דווקא בעל מראה קלאסי ופשוט, לפי מזגם של הדיירים.

צבע זה חלק מהטבע

צבע הוילון הוא נוטע את האופי והטבע של החדר, כדוגמא, הצבע הוורוד בגוון בהיר משווה מראה רך לחדרי השינה, לחדר הילדים בוחרים וילונות מעוטרים בצבעים ססגוניים,  מצמידים אליהם סיכות בצורות שונות, פרפרים, דובים, פרחים. לסלון יבחרו בצבע אחיד בדרך כלל בגווני הכרם עם כותרת בצבע דומיננטי יותר. יש כאלה שייבחרו צבעים אופנתיים או כאלה שיתאימו לצבע הריהוט.

סגנון של וילון

סוג קפלי הוילון –  רחבים או צרים, תלויים על מוט או מושחלים בטבעות, קשורים או אולי וילונות גלילה, אשר משמשים בעיקר, להצללה.  גם בזה יש אטומים או מרשת המסננים רק את קרני השמש. לשם כך ניתן לבחור את הוילון הרומאי, אשר גם הוא משמש להצללה וניתן למצוא ממנו עיצובים שונים וחדשניים. כך שההצללה היא רק התירוץ, והעיצוב הוא הסיבה האמתית מאחורי הוילון.

בית הבד

לבד ממנו נתפר או לחומר ממנו עשוי הוילון יש משמעות. הטקסטורה, רמת האיטום. גם אלו מהווים חלק מהשיקולים לבחירת הוילון . זהו מרכיב חשוב וחיוני. על מנת לכסות הוילון צריך להיות אטום, בחדר האמבטיה מחומר שאינו חדיר למים. בחדרי השינה הוילון צריך להיות מבד רך ולעיתים אטום לסינון קרני השמש או לשמירת הפרטיות ובסלון לשוות את המראה המתאים לסגנון הבית פשוט, או יוקרתי אופנתי, אולי אף שמרני. מה שחשוב שהעיצוב בעזרת הוילון ישווה את המראה המתבקש .

החכמה וההתחכמות היא להפיק מהוילון את המירב ולמצות את השימושים הרבים שטומן בחובו הוילון. שהוכח כרב תכליתי. הוילון הוא חלק מהאוויר ובעיקר מהאווירה.

אבני בר – הכול על עיצוב בית ובניה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *