בנייה מתועשת – בנייה קלה

אין ספק כי אחד התחומים שהרוויחו מהיותה של הקדמה הטכנולוגית פורצת עוד ועוד גבולות הוא תחום הנדל״ן. מהי בנייה מתועשת, למה היא משמשת אותנו בעידן בו אנו חיים ומהם היתרונות של בנייה זו – על כך בפוסט הבא.

הבנייה המתועשת או בשמה השני – בנייה קלה, הינה שיטת בנייה בה חלקי הבניין מורכבים ומשלימים מאין פזל בעוד אותם חלקים הוכנו כבר מראש. שיטה זו פופולארית ותפסה את מקומן של כל שיטות הבנייה האחרות במדינות מתקדמות כמו סין ולאט לאט היא נכנסת לתודעה גם כאן בישראל. למעשה, מה שקורה בפועל הוא שאת מעטפת הבניין מכינים במפעלים במעוד מועד לפי נתונים יבשים כאשר את האריחים בין אם אלו אריחי שיש או אריחי אבן מצמידים מראש לזית של הקיר ובאתר מרכיבים אותם זה לזו. כך בקלות יחסית בונים את מעטפת הבניין שלב אחר שלב.

בנייה מתועשת

אז מהם היתרונות של שיטת בנייה מתועשת?

  1. אין יותר טייח – בנייה נקייה – אם בעבר היו בונים עם שימוש בחומרים רטובים כמו טייח, באמצעות שיטה זו אין צורך באותם חומרים. תהליך הבנייה מתבצע באמצעות תבניות תבניות וללא שימוש בבלוקים מה שמאפשר לבנות בצורה נקייה ולא פחות חשוב אסתטית.
  2. הרבה פחות טעויות – אם בעידן הבנייה הישן אנו עדים לאינספור ליקויי בנייה הנוצרים כתוצאה מחוסר דיוק והקפדה על תכניות וסרטוטים, כאן אין את זה. הבנייה המתועשת מתבצעת בדיוק מקסימלי וכמעט ללא טעויות.
  3. ניתן בקלות לבצע שינויים – שיטת הבנייה המתועשפת מאפשרת לבצע שינויים מבלי לשבור קירות. בנוסף, אין הגבלה של דגמים וניתן ליצור שלל סוגים של בניינים ודירות. השיטה מאפשרת גם לבנות גשרים, תשתיות ובנייני של משרדים.
  4. חיסכון אדיר בזמן – הבנייה המתועשת חוסכת המון זמן בנייה מה שמצמצם משמעותית בעלויות הבנייה.
  5. בנייה ירוקה – בנייה זו מעודדת שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה.

בני בר – מידע על עיצוב בית ובחירות אבני חיפוי לבית ולבניין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *