מתכננים שדרוג לבית? כיצד תבחרו את משרד אדריכלים הנכון

עד לפני שנים לא רבות, רק בעלי יכולת כלכלית היו מרשים לעצמם לשכור משרד אדריכלים ומעצבי פנים אשר יהיו אחראים על תכנון העבודה. כיום, זה הפך כמעט לחלק בלתי נפרד מהתהליך, בדיוק כמו ששוכרים בעלי מקצוע אחרים אשר אחראים על תחומי ההתמחות שלהם, כך גם נהוג לשכור אדריכל שיהיה אחראי על תכנון השיפוץ וניהול העבודה בשטח.

ישנן סיבות שונות מדוע יותר אנשים מעדיפים היום לעבוד עם אדריכלים ולא לתכנן בעצמם את המבנה שלהם. למשל, בזכות האינטרנט קל להיחשף לאדריכלים עם סגנונות תכנון שונים, היום הרבה יותר קל לשכור אדריכלים בעלויות נמוכות (באופן יחסי לעבר), סיבה נוספת היא, היום יש הרבה יותר אדריכלים מאשר בעבר, התחרות בשוק זה יותר גדולה, וכל זה משרת כמובן את הלקוחות.

אדריכלים רבים מציעים ללקוחות פוטנציאליים כלים שונים, כאלה אשר אמורים להקל עליהם להחליט, האם הם מתאימים לצרכים שלהם. כל אחד יוצר לעצמו סדר עדיפויות מסוים, על פיו הוא מחליט עם איזה אדריכל מתאים לו לעבוד. בחלק הבא של המאמר אנחנו נציג מספר נקודות שאמורות לעזור לבחור את האדריכל הנכון, וכל אחד יכול להחליט איזה מבין הנקודות משמעותית עבורו בעת תהליך הבחירה.

משרד אדריכלים – נקודות לבחירה חכמה

  • נקודה ראשונה – תיק עבודות של אדריכל

לכל אדריכל, ותיק או צעיר, יש תיק עבודות אשר בעזרתו הוא יכול להציג ללקוחות פוטנציאליים את סוג וסגנון עבודתו, הוא יכול להציג באילו כלים הוא משתמש, באילו שיטות, להסביר על כל מבנה שהוא תכנן, מה היתה המטרה שלשמה נשכר, מה היתה ההשראה שלו, אילו תקציבים עמדו לרשותו ועוד. תיק העבודות גם יעזור לנו ללמוד על הניסיון שיש לאדריכל, בתכנון מבנים בכלל ושדרוג בתים כמו שלנו, בפרט.

  • נקודה שנייה – תוכנית עבודה אפשרית

אנחנו נציג לאדריכל את החזון שלנו, מה הם הצרכים שלנו ואיזה תקציב עומד לרשותנו. הוא יציג לנו תכנון אפשרי בקווים כלליים. כך נוכל להחליט האם מה שהוא מציע לנו, מדבר אלינו ויכול להתאים למה שאנחנו מחפשים.

  • נקודה שלישית – זמינות לעבודה

כשאנחנו עומדים בפני התחלת בנייה, המטרה שלנו היא להתחיל בתאריך מסוים, ללא דחיות. לכן חשוב שהאדריכל יוכל להיות זמין לעבודה בתאריך זה עד סיומה, ללא הפסקות, עיכובים ודחיות.

  • נקודה רביעית – גודל ואופי המשרד

כל אחד מאיתנו מעדיף לעבוד עם משרד אדריכלים בגודל אחר. יש מי שמעדיף לעבוד עם משרדים גדולים, בעוד שאחרים מעדיפים לעבוד דווקא משרדים קטנים, כולל כאלה של אדריכלים שעובדים לבד. גודל המשרד משפיע על גודל הצוות שעומד לרשותו, כמות העבודות שהוא מבצע בו זמנית וכן על היחס שהוא מעניק לפרויקטים עליהם הוא אחראי, ובפרט הפרויקט שלנו.

  • נקודה חמישית– עלויות העסקה

שאלת העלויות היא בראש ובראשונה השאלה כמה נשלם עבור השירות אך היא טומנת בחובה גם שאלות נוספות כגון, מתי וכיצד עלינו לשלם וכן כיצד נראה חוזה עבודה בינינו.

אבני בר – בחירות אבני חיפוי לבית ולבניין
מכונת קפה מקצועית – לבית ולמשרד