אבן שיש טבעית

אבן שיש טבעית

אבן שיש נחשבת לאחד מחומרי הגלם האיכותיים ביותר, היוקרתיים והמרהיבים כחלק מתהליך עיצוב הבית מודרני. את השיש ניתן לשלב בתור חיפויים בחדרי האמבטיה, כחיפוי מדרגות, חיפוי של קירות ורצפת השירותים והמטבח, בתור ריצוף או בתור משטח עבודה במטבח. השיש בעל תכונות של חוזק, קשיחות ועמידות להרבה שנים. אבן השיש הינה אבן 100% טבעית אותה חוצבים בטבע ולכן גם המחיר שלה נחשב ליקר יחסית בהשוואה לחומרי גלם אחרים לעיצוב בית.

איזה סוגי אבן שיש קיימים?

  • אבן שיש חברון – סוג שיש זה מגיע ממחצבות הרי חברון, לרוב בצבעים אפור או אופייט. הוא נחשב לאחד מהסוגים הפופולאריים בישראל בשל עלויות ההובלה הנמוכות. השיש מתאים לריצוף או חיפוי – פנים וחוץ. האבן בעלת צפיפות נמוכה ויש לתחזקה עם חומרים מתאימים ולבצע אחת לכמה שנים ליטוש מיוחד בכדי למנוע שחיקה והצטברות של כתמים.
  • גרניט פורצלן – פתרון ריצוף אידיאלי בשל היותה של הגרניט חזקה, עמידה ובעלת מראה מרשים ויוקרתי. היא איננה סופגת כתמים ולכן נחשבת לבין פתרונות הריצוף המבוקשים בישראל. ניתן להזמין פורצלן בשלל צבעים ומרקמים. אין צורך לבצע לאריחי הגרניט תחזוקה קבועה.
  • אבן שיש קררה– זוהיא אבן גיר יוקרתית בעלת מראה אלגנטי. בעבר הרומים היו בונים באמצעותה פסלים מיוחדים. בשל היותה נחצבת בטוסקנה שבאיטליה, היא נחשבת ליקרה. קררה מתאימה לעיצוב חדשני מודרני בשל היותה מגיעה בצבעים בהירים ונקיים. האריחים מתאימים בתור שיש למטבח או למטרות חיפוי פנים. חשוב מאוד להקפיד לנקות את המשטח אך ורק עם חומרים המיועדים לו ובמקרה של כתם להניח על הכתם צמר גפן ספוג במי חמצן ולכסות.

לסיכום

יש סוגים שונים של משטחי שיש, חלקם מתאימים בתור מדרגות שיש, ריצוף שיש או כחיפויים ולכן חשוב לבחור בסוג הנכון בהתאם לצורך אבן שיש נותנת מראה טבעי לבית. משטח השיש במטבח הוא המשטח שהכי עמיד נגד כתמים ופגיעות במהלך הכנת אוכל. שימוש בשיש בעיצוב חדר האמבטיה היתרון הוא שהשיש עמידה בפני רטיבות ולחות. יש הרבה סוגי שיש לכן בבחירת סוג הנכון לשימושים שלכם תתיעצו עם מעצב שלכם או בחברה שאתם קונים ממנה.

אבני בר – בחירות אבני חיפוי לבית ולבניין