המדריך להתקנת קיר בריקים

      אין תגובות על המדריך להתקנת קיר בריקים

אחד הטרנדים המעניינים של השנים האחרונות הוא כניסתם המאסיבית של הבריקים אל תוך חלל המגורים ויצירת שילוב של מראה רטרו חמים אל צד חדשנות. שימוש בקיר בריקים באופן ובמינון הנכון יכול ליצור חלל מגורים מעניין ונעים אך לפני שמתחילים להתקין קיר בריקים בסלון, כדאי לדעת כמה דברים.

מקורם של הבריקים

אחת העובדות המפתיעות בכל הקשור לשימוש בבריקים היא העובדה שמקורם אי שם בכנסיות ובעיירות אירופה של לפני כמה מאות שנים ומפתיעה לא פחות העובדה שרבים עדיין מתעקשים להשתמש בלבנים המקוריות שפורקו ושוחזרו כך שניתן יהיה להשתמש בהן בשנית. יחד עם זאת, לפני שאתם הולכים לבצע הזמנה של בריקים יקרים, כדאי להכיר את החלופות שלפי דעתי לא רק שיהיו זולות הרבה יותר, אלא יכולות להביא במקרים רבים ערך מוסף גבוה יותר.

סוגי הבריקים

בריקים משוחזרים מפירוק

אלה אותם הבריקים המקוריים שתוארו בפסקה הקודמת. מחירם הוא היקר ביותר והעבודה איתם אינה פשוטה בלשון המעטה מאחר שרובם נוצרו בעבודת יד וככאלה, אין להם גודל וגוון אחיד. יש כאלה שיאהבו את הרעיון (כמוני) וישנם כאלה שיחפשו פתרונות חדשניים – כאלה שקלים ליישום, זולים לרכישה ויחד עם זאת מקנים מראה רטרו מודרני.

בריקים חדשים לחיפוי קירות

מדובר בבריקים עשויים מאבני סיליקאט באופן תעשייתי – דבר שמאפשר לקבוע את הגוונים ואת הגודל של כל לבנה ולבנה. אלו הם הבריקים הנפוצים ומחירם סביר בהחלט – בטח ביחס לבריקים מפירוק. בנקודה זו כדאי לציין את העובדה שהבריקים החדשים מגיעים במגוון רחב של עיצובים כאשר ההבחנה הברורה ביותר היא בין מראה חדשני לבין מראה רטרו.

שילוב קירות בריקים בביתכם

שילובם של הבריקים בחלל הבית צריך להיעשות במידתיות שכן המראה של קיר בריקים בולט לעין והגזמה עשויה ליצור תחושה כבדה. בדרך כלל נהוג לשלב בריקים בקירות ונישות ואף להסתיר באמצעותם פגמים בקירות. כמו כן קירות הבריקים משתלבים היטב עם עבודות גבס ובמיוחד עם עבודות גבס בסלון, הן בבניית נישות או בהתקנת קירות גבס חדשים.

בריקים בשילוב עבודות גבס בסלון

מחיר הבריקים

בשלב זה צריך לעשות הבחנה ברורה בין שני הסוגים שתוארו – חדשים אל מול בריקים מפירוק.

עלות בריקים חדשים תנוע בטווח מחירים של החל ממאה שקל למטר ועד לשלוש מאות שקלים. אם אתם מוכנים לכתת מעט את הרגליים, לבטח תוכלו למצוא בריקים איכותיים וזולים יותר בעד 50% ויותר. מדובר בקולקציות משנים קודמות ועודפים שספקים רבים יהיו מוכנים למכור לכם בהנחות מפליגות.

אם חשקתם בבריקים מפירוק, תצטרכו לשלם יותר. ההפרש יכול לנוע בין 100% ויותר כך שבדרך כלל זה לא ממש משתלם לטעמי. מעבר לכך, התקנה של בריקים מפירוק מסובכת יותר ודורשת זמן עבודה רב יותר ומומחיות (מאחר שהגדלים אינם זהים וכך גם המשקל של כל לבנה). לצורך ההשוואה. מחיר מומלץ להדבקת בריקים רגילים עומד על 200 ₪ בעוד מחיר הדבקת בריקים מפירוק יכול להגיע אפילו ל-800 ₪!

דגשים בהדבקת בריקים על קירות

הדבקת הבריקים נעשית באמצעות דבקים מתאימים מלמטה למעלה. בנקודה זו חשוב לציין שאם מדביקים את הבריקים על קירות גבס, יש להשתמש בחומרי הדבקה מתאימים.

טרם הדבקת הבריקים יש לוודא שהקירות ישרים ונקיים מאחר שאם לא יהיו נקיים, קיים סיכוי גבוה להיפרדות במשך הזמן.

האם ניתן להדביק בריקים לבד

לפי דעתי הדבקת בריקים יכולה להיות משימה מורכבת. היא אמנם נראית פשוטה אך בפועל, על מנת לשמור על מראה אחיד וישר יש לבצע חיתוכים והדבקות – עבודה לא נעימה למי שאינו מתמחה בכך.

המאמר נכתב בשיתוף HomeWiki

אבני בר – בחירות אבני חיפוי לבית ולבניין

 

מרחבי הרשת:

יורם קראוס – מייסד ומנכ"ל חברת SMS ניהול פרויקטים

מטפס ההרים שבונה את משרדי החברות הגדולות בעולם

כך טיפוס הרים הפך אותי למנהל טוב יותר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *