איטום וחיפוי קירות חיצוניים של בניין

בנייני מגורים מתבלים עם השנים, כשהבלאי של הקירות החיצוניים במבנה פוגם לא רק במראה החיצוני של הבניין ואיננו מהווה מפגע אסתטי בלבד, אלא פוגע גם באיכות חייהם של דיירי הבניין ואף מסכן את בריאותם. בלאי בקירות חיצוניים של הבניין כולל סדקים, חורים, אריחים שנפלו, מראה מכוער, טיח מתקלף ועוד. למה גורמים כל אלה? מהם המפגעים שמצריכים את שיפוץ המעטפת של בניין המגורים? למה חשוב לבצע עבודת איטום וחיפוי קירות חיצוניים ומי איש המקצוע המיומן הנדרש כתנאי לעבודה איכותית?

איטום וחיפוי קירות

 

 מהם הסיכונים ומהן ההשלכות של ליקויים בקירות חיצוניים של בניין?

  • מפגע אסתטי – כיעור, הזנחה ופגיעה במראה הכללי של הבית עד כדי ירידה בערך הדירות בבניין המגורים.
  • חדירת מים, נזילות ורטיבות – דרך הסדקים, החורים והליקויים שבקירות החיצוניים של הבניין חודרים מים ורטיבות, מה שגורר התפתחות עובש ועלול לסכן את בריאות הדיירים.
  • היעדר בידוד – עוד סיכון בריאותי נובע מהפגיעה בבידוד על רקע ליקויים בקירות חיצוניים של בניין מגורים. הקור והחום חודרים, חם מדי בקיץ, קר מדי בחורף, מה שגורם לעליה בצריכת החשמל, להגדלת ההוצאות, לפגיעה באיכות החיים ואף לפגיעה בבריאות. .

אז מה עושים? כיצד מתמודדים עם ליקויים בקירות חיצוניים?

האמצעים להתמודדות עם ליקויים בקירות חיצוניים הם תיקון הליקויים על ידי איש מקצוע מומחה ומתאים, בעל ניסיון, ידע, כלים ומיומנויות שיבצע עבור דיירי הבניין עבודות איטום קירות חיצוניים. אנשי המקצוע המתאימים הם מומחים לעבודות בגובה בעלי רישיונות מתאימים, המצוידים בציוד מספק.

מה כולל איטום הקירות החיצוניים?

האיטום כולל סתימת סדקים, חומרים וליקויים, על פי רוב בעזרתם של חומרים אקריליים וחומרים פוליאוריתניים, מריחת חומר בידוד ואיטום בשכבת ציפוי מתאימה הכוללת חומרים דוחי מים ומונעי רטיבות ועובש, למשל, באמצעות סילוקסן. את האיטום המקצועי משלימים בעזרת חיפוי קירות. זהו השלב העיצובי של תהליך תיקון הליקויים של מעטפת הבניין. חשוב שהקירות לא רק יהיו אטומים ויציבים, אלא גם אסתטיים. בהקשר זה יש ניסיון לתת מענה להיותם של הליקויים בקירות החיצוניים מפגע אסתטי. לפיכך, הדגש מושם על עיצוב הקירות החיצוניים של הבניין.

שאלה של עיצוב – איטום וחיפוי קירות חיצוניים

ניתן לצבוע את הקירות החיצוניים, אך כיום הטרנד השולט הוא חיפוי אבן – ציפוי הקירות באריחים או באבנים. כיום, טיח הרבה פחות טרנדי ורוב הדיירים מעדיפים לבצע חיפוי קירות חיצוניים בעזרת לבנים, בריקים, אבנים וכדומה. אפשרויות נוספות המהוות פתרונות לחיפוי קירות חיצוניים כוללים שימוש ב-PVC מוקצף, התקנת לוחות חיפוי HPL וכיוצא באלה.

אבני בר – בחירות אבני חיפוי לבית ולבניין

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *